پاسخ های ارسال شده در انجمن
-
نویسندهنوشتهها
-
baqeri
کاربربه نظر من بدترین ویژگی ای که یه استاد می تونه داشته باشه، غرور و تکبره. واقعا آزار دهندس، به هیچ وجه نمی تونم اساتید مغرور رو تحمل کنم. حتی بعضیهاشون جواب سلام بچه ها رو فقط با سر تکون دادن می دن… تو کلاس هم که تحمل هیچ نقدی رو ندارن، رفتار این استادها با مریضم افتضاحه
انگار نه انگار که خودشون یه زمانی دانشجو بودن و همین مراحل رو طی کردن، شما اگه مصادیق خوبی از غرور دارید مطرح کنید
baqeri
کاربروبسایت دانشگاهتون رو دیدم، بدک نبود
اطلاعات خوبی راجع به تاریخچه دانشگاهتون داشت که به این قراره:
اولین بار به دنبال استان شدن قم در سال 1375 دانشکده علوم پزشکی قم تاسیس شد که با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري در سال 76، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد.
تأسيس دانشكده پزشكي با تصويب شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي در سال 1382 مبني بر موافقت با پذيرش يك دوره دانشجوي پزشكي و به دنبال آن، موافقت نهايي با تأسيس دانشكده پزشكي در مردادماه 1383صورت گرفت.
نخستين گروه از دانشجويان رشته پزشكي دانشكده در مهرماه 1383 پذيرش و مشغول به تحصيل شدند. سرانجام، با درخواست رئيس دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي در تاريخ 12/10/1383 رأي موافق خود را با ارتقاي دانشكده به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم اعلام كرد.
این سال 83 تو آموزش پزشکی خیلی مهمه ها، از طفی طرح ریفرم در دانشگاه شهید بهشتی اجرا میشه، از طرفی اولین ورودی پزشکی قم و از همه مهمتر سال ورود من به دانشگاهه!
baqeri
کاربرمنظورتون کدوم آکسفورده؟ من فقط با Clinical Medicine آکسفورد ویرایش شش کار کردم، یکی از بچه ها هم ویرایش هشتش رو که 2010 است از نمایشگاه خریده که خیلی تفاوت ماهوی نکرده، البته کتاب خوب و جامعیه ولی خیلی روی تشخیص افتراقی ها کار نکرده، یکی از بهترین چپترهاش همون چپتره signs & symptom که خیلی خلاصه و با واژه های قشنگ اتیولوژی علایم و نشانه ها رو بحث کرده، منظورتون دقیقا کدوم قسمت کتابه که می گید تشخیص افتراقی…
baqeri
کاربراولین نکته ای که من می خوام مطرح کنم، معرفی کتابهای current است، من از اساتید خوبمون شنیدم که کتابهای کارنت جهت دانشجوی پزشکی نوشته شده، خودمم هم هر موقع هر موضوعی رو زا رو کارنت نگاه کردم، بیشتر لذت بردم، تعریف دقیق واژه ها و تقسیم بندی های خوب از ویژگی های این سری از کتابهاست، کتاب داخلیش که با نام Current diagnosis and treatment است که فایل CHM اش رو می تونید به راحتی از اینترنت دانلود کنید
baqeri
کاربرممنون امیرجان، توضیحاتت کامل بود، اگه شد مطالعه می کنم و تو همین پست نتایجش رو میذارم
baqeri
کاربروقتی داری یه تاپیک رو شروع می کنی ازت کلید واژه ها رو می پرسه ولی وقتی تاپیک رو میخواهی ویرایش کنی، اگه قبلا کلیدواژه تعیین نکرده باشی دیگه بهت اجازه نمده که کلیدواژه جدید بزاری، چی کار باید کرد
baqeri
کاربرحتما سهیل جان، شما جون بخواه
در مورد ضوابط و تعهدات دانشگاه یه پست جداگانه می زنم اما در مورد رتبه های پذیرفته شده تو دانشگاه باید بگم که زمان ما یعنی 83 و تا همین دو سه سال پیش که اینطوری بوده که معمولا رتبه های بچه ها پایین بود و زمان ما یعنی 83 می تونم بگم جزو دانشگاه هایی بودیم که پایین ترین رتبه پذیرش می شدن، مثلا زمان ما 1300 منطقه 3 یا 2500 منطقه دو.
الان رو با این تغییرات گزینش بومی و … نمی دونم چی جوری شده ولی حتما از بچه های ورودی 88 می پرسم براتون می نویسم
یکی از ویژگی های گزینش تو سال های اخیر تو دانشگاه ما این بوده که از تهران فقط یک تا دونفر تو هر ورودی که 30 نفر باشه گرفتن.
دانشگاه ما تو رشته پزشکی دختر پذیرش نمی کنه ولی به صورت مهمان معمولا پذیرش میده. مثل همه جای دیگه رابطه و بند پ نقش خیلی مهمی داره!
baqeri
کاربریه نکته دیگه که شاید مهم باشه بدونید اینه که سیستم دانشگاه ما کاملا با دانشگاه علوم پزشکی ارتش متفاوته و از سال 80 به بعد هیچ کدوم از دانشجوهای ما نظامی نیستن و کاملا مثل دانشجوهای دانشگاه های دیگر هستن و هیچ تعهد کاری به سیستم های نظامی ندارن و بعد از اتمام تحصیلات هیچ محدودیتی ندارند.
همونطور که میدونید دانشگاه علوم پزشکی ارتش همه دانشجویان خودش رو بورس می کنه و اونا نظامی می شن و آموزش های نظامی می بینن، درجه نظامی دارن و از ارتش حقوق ماهانه می گیرن و باید تا یه دوره خاص لباس نظامی بپوشن و…
ولی دانشگاه ما ماهیتا از لحاظ آموزشی مثل دانشگاه های دیگس و تنها تفاوتش اینه که قبل از پذیرش دانشجوها اونها رو گزینش می کنه و هرکسی رو قبول نمی کنه.
baqeri
کاربردانشگاه ما به طور رسمی از سال 71 کارخودش رو شروع می کنه و اولین ورودی پزشکی ما ورودی های 71 هستند. قبل از اون دانشگاه ما در قالب دانشکده علوم پزشکی دانشگاه امام حسین مشغول کار بوده.
خلاصه اینکه دانشگاه ما الان سه تا دانشکده داره: پزشکی، پرستاری، بهداشت
دانشکده پزشکی حدودا تو 21 رشته دانشجو می گیره که مهمتریناش، پزشکی عمومی، داخلی، جراحی، ارتوپدی، بیهوشی، اورولوژی، طب فیزیکی، گوش و حلق و بینی، طب اورژانس…..
کلا دانشگاه دو تا محل استقرار داره، یکی تو مجتمع ولایت واقع در اقدسیه، که دانشکده های بهداشت و پرستاری و بچه های علوم پایه پزشکی اونجا هستن و یکی تو خود بیمارستان بقیه الله که ساختمان اصصلی دانشگاه اونجاست و بچه های پزشکی از بعد از علوم پایه همه دوره پزشکی رو اونجا می گذرونن.
دانشگاه ما دو تا بیمارستان آموزشی اصلی داره، یکی خود بیمارستان بقیه الله که یه بیمارستان 11 طبقه و 700 تختس و یک بیمارستان نجمیه.
دانشجوهای پزشکی همه بخش هاشون رو تو بیمارستان بقیه الله می گذرونن. و فقط یک ونیم ماه از کارآموزی اطفال و یک ونیم ماه از کاروزی اطفال رو تو بیمارستان نجمیه هستن
اینم سایت دانشگاه: bmsu.ac.ir
به امید خدا به مرور این تاپیک رو تکمیل می کنم
دوستان هر پرسشی دارن، مطرح کنن
baqeri
کاربراگه برگردید به عقب؟
نظر شما در مورد سیستم جدید آموزش پزشکی
بهترین استادتون کیه و چرا؟
دانشگاه معتبر یا دانشجوی خوب؟
آمادگی برای علوم پایه
خیلیاشون باید بره تو انجمن آموزش پزشکی
baqeri
کاربرآره، من همه پرسش ها رو بلدم، بپرسید تا اینجا هستم!!
baqeri
کاربرولی تو واقعیت فکر نکم سناریو اینقدر سخت باشه، چون بلاخره یه بنده خدایی میاد بگه این پسر 20 ساله برا چی مرد؟ حالا اون وقت میشه پرسید اگه شرایط یه جوری باشه که بشه ماسمالی کرد می گم بستگی به نوع خطا داره که ناشی از ندانستن بوده؟ بی دقتی؟ یا واقعا سهوا بود؟
کلا سخته باید بیشتر روش فکر کنم، مخم گیج رفت!
امیر جان، داستان اون بنده خدا، عکس رنگیه چی بود؟ اونم با خطای پزشکی؟..
اگه ممکنه راجع به فرق تقصیر و قصورم اگه میشه توضیح بده
baqeri
کاربرافراد فعال باید رده بندی بشن و اختیارات و محدودیت های هر رده مشخص بشه باید برای افراد امتیاز تعریف بشه تا انگیزه داشته باشن به رده های بالاتر بیان
مثلا این دو عنوان مدیر گروه و معاون کافی نیست باید سمت های بیشتری تعریف بشه
baqeri
کاربرلطفا تاپیک های غیر مرتبط با انجمن گروه «مجمع عمومی سایت» رو به محل مناسب منقل کنید و این انجمن رو ساماندهی کنید
baqeri
کاربرآتلگیری و گچگیری و مدیریت شکستگی های باز
-
نویسندهنوشتهها