› انجمن ها › به سوی تکامل… › فنگ شویی!
- این موضوع خالی است.
-
نویسندهنوشتهها
-
می 20, 2011 در 7:42 ب.ظ #4120
elhami
کاربرکی چی میدونه از این لغت؟؟؟
می 21, 2011 در 12:49 ب.ظ #8841atefe314
کاربرتا اونجایی که من می دونم بر میگرده به دکوراسیون بطوریکه بیشترین انرژی مثبت رو از محیط بگیریم و انرژی منفی در اطراف ما انباشته نشه(یه روش چینیه ولی بخشی از اون در رسم "خانه تکانی" ما دیده میشه)
می 21, 2011 در 7:01 ب.ظ #8842emerson
کاربرتاریخچه فنگ شویی
طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشمندان از متون مرجع متعلق به قرن دوم قبل از میلاد و کتب شاهزادهای به نام هوآی نان (Huai Nan) و مکتبی به نام ای جینگ (I Ging) در قرن ششم میلادی و دستنویسهای معابد تون هوانگ (Ton Huang) در قرن هشتم میلادی، علم یا هنر فنگ – شویی، حدود ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح توسط حکیم لائو تسه بنیانگذار تانونیسم تدوین گشت . این علم شامل رموز و اطلاعاتی بود که به شیوه سنتی و سینه به سینه از استاد به شاگرد منتقل میشده است و در بعضی ادوار تاریخ رونق فراوان مییافت و گاه به ورطه فراموشی و نسیان فرو میرفت. در طی قرون ۷ تا ۱۰ میلادی به اوج شکوفایی خود رسید و پیروان بیشماری را شیفته خود ساخت. پس از حدود نیم قرن رکود، مجدداً رونق یافت و بدین ترتیب به مرور زمان توسط اساتید آن، شاخههای دیگری نیز پایهگذاری شد. با وجود جهان بینی و اعتقادات زیربنایی مشترک، با گذشت زمان بیش از یکصد شاخه منشعب از این مکتب با هم به رقابت پرداختهاند. هر یک از شاخههای این مکتب با ابزار و زاویه دید و نگرشی خاص به بررسی جهان پیرامون پردخته است اما همه آنها با عتقاد به افسانههای چینی کشف اسرارآمیز نوعی محاسبه ریاضی را به اسطورههای باستانی و سرآغاز زمان نسبت میدهند.
داستان از این قرار است:
در سرزمین چین امپراطور حکیم و فرزانه فو – زی (Fu-His) در حدود پنج هزار سال پیش، طرح یک مربع جادویی که از قطرات آب تشکیل شده بود را بر روی لاک یک سنگ پشت غول پیکر که از رودخانه لو (lo) بیرون آمد مشاهده کرد. بر این اساس نماد و رمز کائنات و جریان انرژی جهان به صورت یک ماتریس ریاضی (یا مربعی که دارای سه سطر و سه ستون بود و اعداد از ۱ الی ۹ چنان در داخل آن قرار گرفته بودند که جمع جبری هر سه خانه عمودی و یا افقی آن برابر عدد ۱۵ بود) نقش و توصیف نمود. رنگ قطرههای آب نیز در هر خانه متفاوت بود.
بر این اساس ، لو – شو (Lo – Sho) مربع جادویی است که کتاب رودخانه لو نامیده میشود.
در این ماتریس همه اعداد به استثنای عدد ۵ رو به سوی یکی از جهتهای هشتگانه جغافیایی دارد و عدد ۵ همواره در مرکز مربع قرار دارد و به همین علت در رابطه با عنصر خاک یا کره ارض مطرح میشود و دارای قویترین نیروی زندگی میباشد. در نتیجه بهترین امکانات یا بزرگترین خطرات در این نقطه پدیدار میگردند. به طور کلی چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی از این نقطه مرکزی منشعب و تقسیم میشود.
در علوم غریبه، و در علم الواح، عدد ۵ که در مرکز قرار دارد، نشان دهنده جایگاه مرشد کامل است که شکلی دایره مانند و کاملاً بسته دارد و مرکز عالم امکان و سنگ بنای هستی محسوب میگردد.
در قرن نهم میلادی دو دانشمند به طور مستقل از یکدیگر و از دو موقعیت کاملاً متفاوت به بررسی فنگ شویی پرداختند و از میان بیش از یکصد شاخه این مکتب، سه روش بسیار مهم و زیربنایی را انتخاب نمودند که به شرح آن میپردازیم.
مکتب اول :
حکیم فرزانه یانگ یون – سونگ (Yang Yan – Sung) در کتابی به نام طبیعت زیبا و دلفریب کوآی لین (Kueilini) به صورت کاملاً منسجم به بررسی جزئیات تشکیلات ساختمان طبیعت و مناظر آن پرداخت که این اثر، کتاب مرجع دانش فنگشویی است و جهان را از دیدگاه مکتبی براساس فرم و شکل توصیف کرد
مکتب دوم:
یک قرن بعد از شکل گیری مکتب اول، پیروان آن سیستم دیگری با توجه به قطب نما و جهات اصلی و فرعی بنا نهادند که به روش فوکین (Fukien) معروف شدند.
جهان امروز از شرق تا غرب، از تلفیق این دورش برای تحلیل شکل انرژی، کیفیت زمین و سازه، چشم انداز اطراف یک خانه، بررسی جهتگیری ناهمواریها، آبهای جاری و راکد اطراف استفاده نموده بودند.
مکتب سوم:
محموعه ای متنوع و گوناگون از قواعد و پند و اندرزهای عامیانه و سنتی است که ریشه در افسانههای کهن چینی و اسطورهها دارد و مبتنی بر عقل سلیم و استنتاجات منطقی از طریق مشاهدات است.
عدهای این بخش از دانش فنگشویی را تخیلات فانتزی و قوی لجام گسیخته میدانند، زیرا با توجه به مد و سلیقه مردمان در هر عصر و دورهای قابل تغییر بوده است. اما در این رابطه باید نظر مشاوران و کارشناسان فنگشویی را جویا شد زیرا برای تغییرات مناسب در یک پروژه (بدون نیاز به تغییرات اساسی در ساخت و ساز بنا و تغییر مصالح ساختمانی که ممکن است از نظر مالی بسیارگران تمام شود و بدون اتلاف وقت) میتوان با تعدادی وسایل ارزانقیمت و عناصر متعادل کننده محیط انرژی مخرب و زیان آور را به انرژی مثبت و سازنده تبدیل کرد.
طراحی و دکوراتوری داخلی، یکی از علومی استکه پابه پای معماری، ساختمان سازی و شهرسازی میتواند با بهرهگیری از این مکتب، با صرف کمترین هزینه و اختصاص دادن یک بودجه محدود بهترین چرخه سازنده فرمهای انرژیایی را ایجاد کرده و به فضاسازی محیط برای فعالیتهای مختلف چهره زیباتر و جذابتر و مفیدتری دهد.
حالا اينو داشته باشيد تا دوستان ديگه هم مشاركت كنند و بيشتر دربارش بنويسيم…
می 31, 2011 در 7:51 ب.ظ #8844emerson
کاربرلوح ۳×۳ و رمز اعداد ۹ گانه
بدیهی است یک مربع جادویی که دارای سه سطر و سه ستون باشد، دارای ۹ خانه است و اعداد، به ترتیب از ۱ تا ۹ باید با نظم ومنزلت خاصی در آن چیده شوند و مجموع هر سطر و ستون برابر عدد ۱۵ شود. به تصویر زیر دقت کنید:
۸
۱
۶
۳
مرکز
۷
۴
۹
۲
جنوب
اما هر عدد به تنهایی دارای هویت و شخصیت و ماهیت منحصر به فردی است و از لحاظ ارتعاش و کاربرد از دیگر اعداد متمایز است. به اختصار این اعداد را بررسی مینماییم.
رمز اعداد
عدد ۱، عددی است که به خدایان و امپراطور و پادشاه تعلق دارد( از دیدگاه برخی مکاتب، پادشاه فرزند آسمان تلقی میشود). عدد یک نماد قله، رأس، نهایت، یگانگی و تنهایی است. تنها جاودانان قادر به اشغال جایگاه این عدد هستند و میرندگان و نیروهای فانی برای مدت طولانی نمیتوانند بر این جایگاه استقرار یابند. زیرا جایگاه عدد ۱ تنهایی و خطر در بر دارد. تنها الوهیت است که همواره بر این جایگاه تکیه زده است.
عدد ۲ ، معرف زوج بودن و جفت داشتن، خوش یمن برای مراسم ازدواج، تولد و جشنها، نماد توازن دو نیروی یین و یانگ یا نر و ماده است که منشاء همه پدیدههاست.
عدد ۳، باثباتترین اعداد است. اولین شکل هندسی را تشکیل میدهد و به عنوان قاعده هرم مثلث القاعده، پایه اولین و سادهترین حجم فضایی به حساب میآید. به اعتقاد چینیان، سه و سه هرگز پایان نمیپذیرد (نماد دو مثلث وارونه که ستاره داوود را تشکیل داده است). بیانگر ارزو برای عمر طولانی و استمرار است. در طراحی نظم اشیاء و در نقش اشیای متعادل کننده نیرو بهترین کاربرد را داراست. برای افزایش ایستایی بصری و تمرکز و وحدت فضایی سودمند میباشد.
عدد ۴، از دو جفت ۲ تایی تشکیل شده و ظاهراً باید مانند عدد دو خوش یمن باشد اما در زبان چینی تلفظ عدد چهار مشابه تلفظ کلمه مرگ است و ناخوشایند محسوب میگردد. در مکتب فنگ شویی از عدد چهار، برای چیدن و نظم بخشیدن به اشیاء شدیداً خودداری میکنند.
عدد ۵، نماد افتخار، قدرت و حاکمیت است و علامت پادشاهان چین، اژدهایی با پنج چنگال است و تخت سلطنت امپراتوران چینی، تخت افتخار ۵ و ۹ نامیده میشود (۹، تعداد خانه های مربع ۳×۳ که به آن ۹ کاخ گویند).
مراسم گامهای امپراطور، رقص و حرکات موزونی است که امپراتور در مقابل ساکنان آسمان، لوح ۳×۳ را بر زمین نقش میکند و به ترتیب و خانه به خانه در هر یک گام مینهد تا اقتدار لازم برای حاکمیت و تسلط خود بر همه نواحی را کسب یا اثبات نماید.
عدد پنج معرف پنج جهت در این لوح و پنج کوه مقدس چین و نماد خدای خانه میباشد که حضور و نیروی او سرنوشت برکت و سلامت هر خانه چینی را رقم میزند و حامی خانه در برابر عوامل منفی و ارواح شریر و شیطانی است.
عدد ۵ برای طراحی موزون اشیاء و چرخش انرژی مثبت بین آنها عددی بسیار مناسب است.
عدد ۶، دو برابر عدد سه است و در زبان چینی به دلیل تلفظ مشابه عدد شش با کلمه ثروت، خوش یمن محسوب شده و نماد موفقیت مالی و ثروت میباشد. به اعتقاد چینیان، شش و شش هرگز ورشکسته نمیشود. سه، شش و نه مشترکاً مثلث خوش یمنی به وجود میآورند که در طراحی موزون اشیاء برای خنثی نمودن اثرات بد و مشکل ساز ناشی از انرژی منفی به خوبی جواب داده و بسیار مؤثر و مفید واقع میشود.
عدد ۷، عددی قدرتمند است که ریشه اساطیری دارد، از هفت ستاره دب اکبر و هفت فلک و هفت آسمان و هفت روز هفته و غیره نظمی که توسط هفت شیء به وجود بیاید باعث ایجاد قدرت و تقدس در آن فضا و مکان میشود.
عدد ۸، نماد هشت گنج بزرگ و هشت شخصیت اساطیری تانو که عمر جاودان دارند و همچنین نماد هشت جهت قطب نما و تعداد سه خطیهای ای چینگ (رمل چینی) است. سمپل هماهنگی و شادمانی است. با استقرار اشیاء هشت ضلعی در قسمتهای دارای انرژی منفی، فضاها، برای ممانعت از ورود نیروهای منفی بسیار خوش یمن محسوب میشود.
عدد ۹، در زبان چینی تلفظ عدد ۹ هم آوا با کلمه عمر طولانی و طالع خوب است به همین دلیل بسیار سعد وخوش یمن میباشد.
به طور کلی کاربرد علم اعداد با خلاقیت وتخیل ارتباط تنگاتنگ دارد و در فرهنگ چین فقط عدد ۴ است که میرایی و زوال را تداعی میکند و به دلیل اینکه تداوم و استمرار مطلوب است تا حد امکان از این نماد پرهیز مینماید.
می 31, 2011 در 7:56 ب.ظ #8845emerson
کاربرجدولش خراب مياد ،شرمنده! جنوب كه معلومه،يه جدول 9 خونه اي تصور كنيد و اعدادو توش به اون ترتيب بزاريد يكم از رديف در اومده! بقيه جهات هم كه معلوم ميشه.
ژوئن 2, 2011 در 8:57 ق.ظ #8846elhami
کاربرمبهمه!
یکم پیچیده ست!
یه چیزی رو نمیفهمم ولی نمیدونم چیو؟! یه جوریه! کلا نفهمیدم!
اصلا چینی ها به این اسرار و رموز چطور پی بردن؟ یعنی جدی فقط از طریق یه لاک پشت؟ به همین سادگی؟ یا شایدم اینا رو تجربه کردن و بهش رسیدن، ولی اینجوری که هرکدومو نماد یه چیزی میدونن و یه انرژی خاص رو بهش نسبت میدن و انقدر روش مانور میدن نمیشه گفت نتیجه ی سالها تجربه یه عده س، ولی میشه یه جور دیگه توجیهش کرد، اینکه اولین نفری که حرف از این انرژی ها زده یه رابطه ای با اون یکی دنیا داشته، منظورم از اون یکی دنیا همونیه که یه عده موجود دیگه به موازات دنیای ما دارن توش زندگی میکنن! خب این میشه، تو زمان حضرت سلیمانم بود که همینا اون قصرو با اون شکل خاص ساختن و شاید اونا اون موقع یه چیزایی رو به آدما یاد دادن و یه عده نوشتن و رسیده به آدمای این دوره، ولی من شنیدم که…
اصلا ولش کن، بیخیال این حرفا!
حالا کی قراره وارد جزئیات بشید؟!
راستی ممنون که زحمت کشیدید و این مطالبو نوشتید، ماشااله تو هر زمینه ای تخصص دارید، خوبه یکی هست سوالای منو جواب بده وگرنه آبسه میشد خطرناک میشد!
ژوئن 8, 2011 در 10:41 ب.ظ #8847emerson
کاربرسخت نگيريد ،مطالب جديد هميشه اولش يكم گنگه!!! شما مثلا براي اولين بار ميشينين نوار قلب ميخونين خب كلا شير تو شيره دفه بعد و دفه بعد ميخونين حالا كاملا جا ميفته.
در ادامه به موارد اصولي اين علم اشاره ميشه ، بيشتر براي اطلاعه و ميدونم كه سوال برانگيزه پس كمي بايد تحمل كنيد تا جزئيات وقت زياده…
عناصر
نکته مهم و بسیار ضروی: تفاوت عناصر در علوم غریبه و فنگ شویی
در فلسفه ارسطویی، جهان هستی
از چهار عنصر آتش، باد، آب و خاک تشکیل شده است زیرا: فلسفه در گذشته در پی
شناخت خداوند، از پاسخ به این سؤال که : «چه کسی جهان را آفریده است؟»
عاجز مانده بود. از آنجا که یونانیان به خدایان
متعدد اعتقاد داشتند، فیلسوف بزرگ یونانی، تالس در پی تغییر اصل موضوع با
تبدیل «چه کسی» به «چه چیزی» در پی یافتن ماده المواد برآمد و با شناخت این
چهار عنصر طبقات مختلف هستی را معرفی نمود. اما در فنگ شویی که قسمت
محدودی از تاریخ فلسفه جهان را در بر دارد، جهان از لحاظ شکل و فرم بررسی
شده و تغییرات در لایه ظاهری ماده تحقیق و جستجو میشود. به طور مثال شکل
ظاهری منطقهای جغرافیایی که از تپه ماهورهای مواج، منقطع و ناپیوسته با
خطوط منحنی بدون داشتن زاویه و گوشه تشکیل شده باشد، در فنگ شویی نشانگر
عنصر آب است. زیرا از لحاظ فرم انرژی، حالت آب را تداعی مینماید. ولی در
فلسفه ارسطویی، بدون در نظر گرفتن شکل ظاهر و شیوه قرار گرفتن آن، ماده
اصلی و ساختمان اولیه و تشکیل دهنده این مثال «خاک » است.در این مکتب دو نوع ترتیب برای عناصر وجود دارد:
نوع اول چرخه سازنده یا زاینده انرژی نام دارد و نوع دوم چرخه نابودگر یا مخرب انرژی است.
چرخه سازنده عناصر پنجگانه در فرهنگ چینی از لحاظ فرم
وقتی چوب میسوزد، انرژی ای به شکل آتش میزاید.
آتش از خود خاکستر بر جای میگذارد و فرم خاک را به وجود میآورد.
خاک در دل خود به طور بالقوه، فلز را محفوظ میدارد.
فلز چون استخراج گردد همچون آب جای میشود.
و آب چون جاری شود برای رشد و نمو و سرسبزی ضروری است و دوباره چوب را به وجود میآورد.
جولای 7, 2011 در 10:11 ب.ظ #8848emerson
کاربرچرخه سازنده انرژی:
ترتیب منظم تبدیل شدن انرژی به شکلهای مختلف در طبیعت
جولای 7, 2011 در 10:13 ب.ظ #8849emerson
کاربرنظام مخرب عناصر پنجگانه
برای سهولت در به یاد سپردن میتوان از شکل ستاره استفاده نمود. این ترتیب برای عناصر، موجب به وجود آمدن نیروی منفی کا می گردد و در نتیجه، تضعیف کننده و نابودگر و مخرب و غیرسازنده است.
(تصویر شماره 1)
در نظام نابودگر (تصویر شماره 1) چرخهای از انرژی مطرح می شود که هر فرم از انرژی بر فرم دیگر تأثیر
ناهماهنگ و ناسازگار و تضعیف کننده دارد تا جایی که عنصر بعد از خود را
کاملاً از بین میبرد. چرخه بالا که به شکل ستاره رسم گردیده، بیانگر این
مطلب است که :– فرم انرژیایی آب بر فرم انرژی مثلثی شکل آتش غالب شده و آتش را خاموش میکند.
– انرژی به شکل آتش، فرم انرژی فلز را ذوب میکند و از حالت دایره خارج میسازد.
– فرم انرژیایی عنصر چوب به شکلی است که انرژی خاک را به خود جذب میکند.
– شکل عنصر خاک قادر است فرم انرژی آب را به خود جذب نموده و آن را آلوده سازد.
به شکل زیر با دقت نگاه کنید و فرم انرژی هر عنصر با یکدیگر را مقایسه نموده و تآثیر آنها را بررسی نمایید.
(تصویر شماره 2)
-
نویسندهنوشتهها
- شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.